The exhibition "The destination" is a photographic journey among the asylum seekers who I have met starting from the beginning of 2015 in Trieste and Pordenone. It involves, in particular, young guys who fled from Pakistan and Afghanistan and came to Italy looking for hope. These guys actually made a life choice, and their choice was life.
The exhibition took place in January 2016 in Pordenone. I wish to thank Elisabetta Michielin and Flavia Rossetti who made the exhibition possible. I also wish to thank my colleague John Gubertini, who took care of the printing, for his precious suggestions.
That's all
La mostra "La meta" è un viaggio fotografico fra i richiedenti asilo che ho conosciuto a partire dagli inizi del 2015 a Trieste e a Pordenone. Essa riguarda, in particolare, giovani scappati da Pakistan e Afghanistan, che sono arrivati in Italia alla ricerca di una speranza, facendo così una scelta di vita per la vita.
La mostra si è tenuta a gennaio 2016 a Pordenone.
Desidero ringraziare Elisabetta Michielin e Flavia Rossetti, senza le quali la mostra non sarebbe stata possibile. Inoltre voglio ringraziare il collega John Gubertini, che ha seguito la stampa, per i suoi preziosi suggerimenti.
Nessun commento:
Posta un commento